Thursday, March 4, 2010

Durida Masta.....

Tetiba....semenjak dua menjak ni aku teringatkan kampong ....teringat masakan arwah mak (nenek sebenarnya....aku di besarkan arwah tok n nenek sedara yg ku panggil mak dan abah)....
dan nama Durida Masta aku pilih utk jd title post kali ini sempena nama kampong tempat aku
di besarkan.
Hanya orang2 sebaya aku dari Melaka akan tahu ' where it is situated '...

Zaman2 awal remaja aku dan kgkawan yg seangkatan biasa menggunakan short form address
as such...mase kami menulis di autograf geng2 atau 'secret admirer' konon (hehe)...anta pilihan lagu ke 'pilihan bersama' di radio....aghh..x ingat plak ape stereo.. (nampak beno aku dah tua..)

.....x tau ape lg nk coret sbb byk sungguh kenangan mula bermain di mate...
tersenyum sendiri...pd yang lucu
banyak juge kenangan yg pedih utk terus di kenang...

Ape2 pon...alfatihah pd mereka2 yg lebih dulu pergi menghadap illahi terutama pd arwah mak dan abah serta arwah abg Zam yg banyak berjasa membesarkan aku...

No comments:

Post a Comment